010 511 20 43 info.pwa@spectrum-spco.nl

Social Schools

We gebruiken op de PWA de oudercommunicatie-app Social Schools. Deze oudercommunicatie app gebruiken wij om je op de hoogte te houden van onze activiteiten, de nieuwsbrief-UDSG en om foto’s te delen.

Ook absenties en korte berichten aan de leerkracht behoren tot de mogelijkheden. Op deze manier willen wij binnen een veilige online omgeving al het nieuws met je delen.

‘Help mij het zelf te doen’

– Maria Montessori

Een Cultuur-School

Kunst en cultuur ervaar je, beleef je, laat je verwonderen en ga je ontdekken.

Prins Willem Alexander-Social schools

Hoe werkt Social Schools

1. De app kun je downloaden via de Playstore of de Appstore en vervolgens installeren.
  2. Je maakt een account aan.
  3. Met de van school gekregen koppelcode wordt jouw kind binnen de app aan de juiste groep gekoppeld.
  4. Per account, van jou als ouder(s), zijn alle kinderen van het gezin die bij ons op school zitten te koppelen, elk kind met een eigen koppelcode.
  5. Zo heb je als ouder(s) in 1 app met 1 account alle kinderen bij elkaar.
  6. Telefoon- en (e-mail-)adreswijzigingen van ouders in Social Schools worden overgenomen in ons leerling-administratiesysteem ParnasSys.
PrinsWillemAlexander-Leermethode

Leerling-specifieke berichten

We gebruiken Social Schools voor de dagelijkse berichten (ziek, doktersbezoek, te laat, een vraag aan de leerkracht).

Leerling-specifieke (b.v. zorg) berichten gaan via e-mail. Alle teamleden hebben een eigen schoolmailadres die je daarvoor gebruikt. In Social Schools vind je eventueel deze e-mailadressen per teamlid.

Social Schools

Gebruik van Social Schools

Hier lichten wij een aantal onderdelen toe wat er via Social Schools wordt geregeld en ingediend en waar wij je als ouder via de app van op de hoogte stellen.

• Absent melden

Ouders kunnen via de app doorgeven wanneer en waarom hun kind absent zal zijn. De leerkracht krijgt dan een melding en weet waarom een kind afwezig is.

• Agenda

Naast de aankondiging van een evenement kan een leerkracht in de agenda vragen om hulp van ouders. Bijvoorbeeld voor helpende handen bij een activiteit of voor rijouders. In de app is precies te zien hoeveel helpende ouders er nog nodig zijn.

• Foto’s en privégegevens

Groepen kunnen foto’s delen van activiteiten, geheel volgens de huidige AVG regels.
    Ouders kunnen zelf in de app instellen welke toestemmingen ze geven voor het publiceren van foto’s van hun kind. Ouders kunnen ook instellen welke gegevens van henzelf zichtbaar zijn voor andere ouders.

• Rapportgesprekken

De voortgangs- en rapportgesprekken worden via Social Schools gepland.

Meer informatie?

Kijk meer informatie en veel gestelde vragen op Social Schools.

Geïnteresseerd in onze school?

Bekijk hoe onze rondleiding en aanmeldprocedure eruit zien!