Prins-Willem-Alexander-Nelly

Welkom op de PWA

Je bent van harte welkom voor een kennismakingsgesprek en rondleiding op onze school. Je ontvangt informatie over de school en kunt tijdens de rondleiding de sfeer proeven in de groepen.

Voor het maken van een afspraak kun je contact opnemen met de directie van de school, Nelly Roek-Bösecke (directeur)

update 15-3-2024: in de groepen 5, 6 en 7 is helaas geen plaats meer voor instroomleerlingen. Deze groepen zitten helemaal vol.

De PWA haalt de wereld in school

CBS Prins Willem-Alexander is “de school waar je verder leert kijken”.

Rondleiding

Bent u nog niet eerder met ons in contact geweest en bent u geïnteresseerd in onze school, het gebouw en onze lesinhoud? Tijdens deze rondleiding maken we kennis en nemen wij u mee door de school.

Rondleiding

Schoolgids

In onze schoolgids staat vrijwel alle informatie rondom school- en gymtijden, beleid en jaarplannen.

Schoolgids

Het aanmeldproces

Voor het zoeken naar een school en het selecteren van de juiste plek is het fijn om te weten waar u aan toe bent. Wij delen hier alvast wat veel gestelde vragen.

• Moet ik eerst een rondleiding inplannen?

U maakt inderdaad eerst een afspraak voor een kennismakingsgesprek met rondleiding. Tijdens het gesprek delen wij informatie over hoe er gewerkt wordt op onze school. Wij vernemen tijdens dit gesprek informatie over uw kind, hoe het zich ontwikkelt, of het zindelijk is (noodzakelijk bij start op school), welke interesses het heeft en eventueel over specifieke onderwijsbehoeftes die er zijn waar aandacht aan besteed moet worden.

• Kan ik na de rondleiding direct aanmelden?

Wanneer er na de kennismaking en rondleiding geen vragen zijn voor zowel u als voor de school die beantwoord moeten worden, is het mogelijk om direct uw kind aan te melden. Wanneer school nog meer informatie nodig heeft over de ontwikkeling van het kind, heeft de school 10 weken om deze informatie in te winnen. De school neemt voor het einde van de 10 weken contact op.

• Hoe snel ontvang ik definitief een bevestiging?

Binnen 2 weken ontvangt u een bevestiging op de aanmelding (vakantieperiodes uitgezonderd).

• Ik kan niet tijdens kantoortijden

Het is prettig om de school in bedrijf te zien en de sfeer in de school daadwerkelijk te ervaren. Wanneer dat niet mogelijk is, wordt er in overleg een ander moment gekozen.

• Is er altijd plek?

In de meeste gevallen is er plek voor uw kind op onze school. Op dit moment zitten de groepen 5, 6 en 7 echter helemaal vol en kan er geen leerling instromen in die groepen.

Ervaringen van ouders en leerlingen

Naast onze eigen inzet en enthousiasme geven we ook graag ouders en leerlingen het woord!

Talent is hart, hard werken is niks.

Op de PWA krijg je tijd om aan talent te werken.

Moustafa Leerling groep 8

Op de PWA leer je niet alleen van de juffen en de meesters.

Je leert van de leerlingen, van elkaar!

Raghad Leerling groep 8

Bij de musical ontdek je je talent

Marouan Leerling groep 8

Leren is leven. Talent ontwikkeld op de PWA.

Groep 8 was een pracht(ig jaar)!

Nick Leerling groep 8

Liever eerst een rondleiding?

Breng een bezoek aan onze school en maak kennis met ons!

Afspraak maken om in te schrijven? Vraag een rondleiding aan en wij nemen contact met u op
Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.