PrinsWillemAlexander-Leermethode

Zin in leren met COBI

Als het gaat om toekomstgericht onderwijs vliegt bij ons de uil COBI voorop. COBI staat symbool voor onze invulling van onderwijs dat je vandaag en morgen mag verwachten. De wereld om ons heen verandert snel. Hoe zorg je dat je lessen daarop aansluiten? Wij geloven dat de speerpunten Creativiteit, Onderzoekend leren, Burgerschap en ICT daarin heel belangrijk zijn. COBI dus.

De aandachtspunten zorgen voor toekomstgericht onderwijs op alle scholen van Spectrum. Met geïntegreerde methodes die je als leerling vormen, opleiden en klaarmaken voor het leven ná de basisschool. COBI zorgt voor ‘zin in leren’.

Zin in leren krijg je bij jou om de hoek

Toekomstgericht onderwijs met COBI en dát verspreid door heel Lansingerland! Leer samen met COBI in Berkel, Bergschenhoek en Bleiswijk.

PrinsWillemAlexander-COBI-creatief

Vrijheid door creativiteit

Een school hoort een plek te zijn waar je niet alleen feiten leert, maar waar je je vormt en leert oplossend en kritisch te denken. Daarom is creativiteit ook een belangrijk speerpunt, de C van COBI.

Wij vinden het cruciaal dat leerlingen veel vrijheid krijgen om zelf te ontdekken en zelf te creëren.  Onze lessen bestaan niet alleen uit het leren van kennis, maar er is ook volop ruimte voor vaardigheden, inzicht en cultuur. Want creativiteit maakt je wereld groter.

Prins-Willem-Alexander-Vakantie

Ontdekken door onderzoekend leren

Dingen die je zelf onderzoekt en ontdekt, houd je beter vast dan dat het je wordt verteld. De O van COBI is daarom een speerpunt op onze school.

De leerling wordt een onderzoeker, een ontdekkingsreiziger, een uitvinder. Leren door te doen, door te ervaren, door te vragen en te onderzoeken.

Wij geloven dat ontdekken door onderzoekend leren een belangrijk onderdeel is van de ontwikkeling van onze leerlingen. Pak die ruimte.

PrinsWillemAlexander-visie-en-missie

Samen leven door Burgerschap

De wereld waar we met z’n allen in leven verandert. Hoe we met elkaar omgaan. Hoe de verschillende culturen met elkaar samenleven.

Burgerschap is daarom een belangrijk speerpunt op onze school, de B van COBI.

Als school met een christelijke traditie leren we de leerlingen vanuit die gedachte hoe om te gaan met anderen. Door te delen, samen te werken en een open houding aan te nemen, zonder te oordelen.

Dit zie je terug in onze lessen, de gesprekken die we hebben met elkaar. Zo leren we tot vreedzame oplossingen te komen. Voor een toekomst vol hoop.

PrinsWillemAlexander-nieuwsberichten

Wijs worden met ICT

We maken bij de kernactiviteiten gebruik van digitale ondersteuning. De inzet van deze ondersteuning is een onderdeel van onze visie op onderwijs. De middelen worden bewust ingezet wanneer het functioneel is. Wanneer we die meerwaarde niet zien, maken we geen gebruik van devices.

• Groep 1-2: ze leren spelenderwijs om te gaan met programmeren met Bee-bots en gebruiken apps.
  • Groep 3: de tablet wordt ingezet voor methode gebonden oefensoftware.
  • Groep 4-8: ze beschikken een laptop, waardoor we een aantal vakken digitaal kunnen verwerken.
    Het start met rekenen en wereldoriëntatie en breidt elk leerjaar verder uit. Groep 7 en 8 maken de presentaties op de laptop.

Naast het gebruik van devices als hulpmiddel krijgen de leerlingen ook digitale vaardigheden aangereikt en leren zij in de lessen van mediawijsheid hoe je veilig op het internet kan werken en hoe je veilig deel kan nemen aan sociale media en waar je op moeten letten.

Geïnteresseerd in onze school?

Bekijk hoe onze rondleiding en aanmeldprocedure eruit zien!